Volunteers' smile

Monday, August 18, 2008

别了! A 检!

八月十八日:

今天是我上岗的最后一天,心情有点复杂;我尝试记住今天的每一个画面和情景,有位同事看穿了我的心事,因为今早我少了他们熟悉的笑容,看来我的“演技”真的很烂。由于明天是我们休息日而无法见面,二十号将在早上九点飞回马来西亚吉隆坡。

没到七点,我还是一样在岗位上做我的引导服务,今天天气很好,少了要派发雨衣的隐忧,一切如常,饭后在休息室看了刘翔因伤弃赛,每个人都难以置信和失望。

十二点半开小会,我收到一份最珍贵的礼物,留学日本的彭博将昨日每一位同事拍下的照片冲洗出来,A 检组近五十名成员的照片背面全写了对我的祝福,然后送给了我,我真的很感动他们费尽心思,一张张灿烂笑容的照片,是我们在曲棍球场十六天里(8月4日至19日)最美的回忆,也是我在京奥最大的收获!

别了,战友们!接下来还有三个工作天都是不很重要的名次赛,战斗力坚强的你们应该应付自如。

正如我说过的:延续你们的志愿精神,人生会更精彩!你们是我一生的记忆,因为有A 检,有观众服务,有曲棍球场,有奥运会,我们才有缘会聚京城。

最后祝你们:多参与,多奉献,多快乐!

永远记得A 检的 KK 邓国球 启

(我心中有一把火,2010年广州亚运会如有用得上我的地方,我将会出现在五羊城!各路英雄有缘到时见!)

2 comments:

kopitelp16 said...

Hi bro, I know it's tough to leave all your comrades behind.... after going thru so much together! Anyway, you'll be back and see your wife and kid soon, that's the bonus! And not to mention nasi lemak, teh tarik!

Good for you, bro. I know this experience will stay with you for a long long time and for sure you'll cherish it for life.

Proud to have a friend like you.

You'll Never Walk Alone.

kopitelp16 said...

Yeah, it'll be tough to say goodbye after so many days working together. Anyway, look at the bright side,i.e your family waiting for you at home! For sure Jimmy boy can't wait to see your ugly face! Hahaha!

Proud to have a friend like you, bro. So selfless.... i don't think I can.

See you soon. You'll Never Walk Alone!